Matematika

Matematika

6. úkol: Vypočítej příklady.

Doufám, že jste zvládli příklady s násobením a dělením mimo obor násobilky. Pokud ano, bude pro vás následující úkol hračka.

Chválím pilné počtáře Lucku O., Martina, Klaudii, Mariannu, Adrianu, Denise a Lucku G.

Řešení:

15 . 3 = 45

17 . 8 = 136

52 : 4 = 13

108 : 6 = 18

Dělení mimo rozsah malé násobilky: https://www.matyskova-matematika.cz/7-dil/video/str-54/ 

Pozorně si poslechněte videa  a pak začněte počítat ve žlutém pr. s. 39 / 1, 2.

Kružnice, kruh: https://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-3/video/str-47/

V prvním videu se seznámíte s pojmy kruh, kružnice, ve druhém videu s pojmy průměr a poloměr.

Rýsování kružnice:

https://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-3/video/str-50/

Až vám rýsování kružnic půjde dobře, můžete zkusit z kružnic vymyslet obrázek a nafocený mi jej poslat.

Násobení mimo rozsah malé násobilky:

Výukové video (první video je motivace, druhé video - vysvětlení počítání): https://www.matyskova-matematika.cz/7-dil/video/str-49/

5. úkol: Vypiš do formuláře všech 10 čísel, pro která platí:

Po zaokrouhlení na desítky se daná čísla budou rovnat číslu 350.

Správně odpověděli úplně všichni (23 žáků). Moc vás chválím!!!!

Řešení: 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354.

Procvičte si pamětné odčítání do 1 000. Pokud správně počítáš - maluješ obrázek. Když uděláš chybu - musíš začít od začátku. Kdo domaluje obrázek?

https://skolakov.eu/matematika/3-trida/scitani-a-odcitani-do-1000-zpameti-b/tajne-obrazky-2/maluj0.htm

Moc chválím všechny, kterým se podařilo "namalovat" obrázek napoprvé.

4. úkol: Opět vypracovat opakování přes Google formulář.

Chválím všechny šikulky, kteří psali krásné odpovědi celou větou!

Na poprvé zvládlo všechny úkoly bez chyby 16 žáků. Ostatní své chyby opravili.

Řešení problémových úkolů:

Př. 3: Odečti písemně čísla 839 a 241: 839 - 241 = 598

Př. 5: Vypočítej: 80 + (240-50)= 80 + 190 = 270

Př. 7: Zaokrouhli číslo 631 na stovky.

631 zaokrouhlím na 600. Někteří zaokrouhlovali na desítky!

Př. 9: Jaká je silniční vzdálenost z Chebu do Liberce přes Prahu, když vzdálenost Cheb -Praha je 174 km a vzdálenost Praha - Liberec je 103 km. 

174 + 103 = 277 Vzdálenost Cheb - Liberec je 277 km.

Př. 10: Petr dostal od babičky 90 Kč a od rodičů 170 Kč. Koupil si knihu za 69 Kč. Kolik korun mu zůstalo?

(90 + 170) - 69 = 191 Petrovi zůstalo 191 Kč.

3. úkol: Vypracovat opakování přes formulář Google.

Vyhodnocení: Bezchybně všechny úkoly vyřešilo 18 žáků (Klaudie, Martin, Mikuláš, Lucka O., Kuba Š., Míša, Kryštof, Marianna, Kuba Č., Štěpán V., Adriana, Justýna, Štěpán K., Anička L., Matyáš, Lucka G., Sisi, Mirek).

Řešení úkolů, ve kterých někteří chybovali:

Př. 1: čtyři stovky, sedm desítek, dvě jednotky má číslo: 472.

Př. 3: 252 + 20 = 272

Př. 5: Čísla o 30 větší než 360, 573, 282 jsou: 390, 603, 312

Př. 6: V kině je 120 sedadel a 30 je ještě volných. Kolik sedadel je již obsazených? 

120-30=90. Obsazených sedadel bylo 90.

Př. 7: Maminka měla v peněžence jen čtyři stokoruny. Za nákup zaplatila 325 Kč. Kolik korun jí zůstalo v kabelce?

400-325=75. Mamince zůstalo 75 Kč.

2.úkol: Vypracovat úkol z učebnice 51/19. Měli jste si příklad vypočítat a do formuláře zapsat odpověď.

Vyhodnocení: naprosto správně odpovědělo 21 žáků.

Martina moc chválím - napsal zadání, výpočet i odpověď - ŠIKULKA!

1 žák napsal odpověď matematicky správně, ale zapomněl, že odpověď je věta (tedy nezakončil odpověď tečkou).

A 1 žák nám sečetl jen 2 údaje, přestože tatínek platil v únoru benzin 3krát, takže jeho odpověď byla nesprávná.

Řešení: Tatínek v únoru zaplatil za benzin 1 000 Kč.

1. úkol: Měli jste rozhodnout, zda Andulka napsala zápis u slovní úlohy správně.

Vyhodnocení: Zřejmě to pro vás bylo příliš těžké. Většina odpověděla ANO. Správná odpověď ale byla NE. Chválím Kubu Č., Mariannku, Štěpána K. Marka, Martina a Kubu Š., kteří se nenechali splést.

Chválím také Andulku, že danou slovní úlohu vypracovala a poslala. Alespoň si můžeme vysvětlit, jak to má být správně a v čem příště neudělat chybu.

Správné řešení zápisu: Anička vyrobila 64 ks

                                       Honza snědl 16 ks

                                       zbylo .... ?

Pokud napíšeme celkem  ----- znamená to, že v úloze budeme sčítat, Andulka ale odčítala.

Takže, pokud odčítáme ----- musíme použít v zápisu slova --- zbylo, zůstalo atd.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky